tisdag 21 augusti 2007

Vaknar, går ut...

...till brevlådan för att hämta morgontidningen...tomt!!! För tusen bövlar (kapten Haddock i Tintin en liten stund)??!!!*'**'''§§§%%%¤¤#3££??!!, så ja nu har jag lugnat ner mig.

Jag har missat att förnya min prenumeration på morgontidningen i tid! Kålsupare och gobelänghalare! Skit också!

Det enda som låg i brevlådan idag var den lokala världspressen, där de skriver lite om den nya tågstationens namn, som visst anses kunna blandas ihop med någon station i Stockholm..."folk som bor i Stockholm kan nu av missförstånd hamna i Nynäshamn"...men hallå!:
1. För det första är det inget missförstånd att hamna i Nynäshamn, det är en vacker kuststad
2. För det andra så ligger det ju mellan 2 stationer där stationsnamnet börjar med Nynäshamn, så det är svårt att missa vart man är på väg

Eller är det helt enkelt en kupp?! För att få fler invånare till Nynäshamn? Läser att målet enligt vårt kommunalråd är att få 10 000 till invånare på 10 år. Lilla "New nose port" (återigen ett nytt marknadsföringsgrepp) ska på 10 år få 35 000 invånare minst!
När du väl kommit hit till Nynäshamn, så kan du aldrig komma härifrån, kommunikationerna fungerar nämligen inte! Ska du härifrån får du gå!

Allting går och sälja med mördande reklam,
kom och köp konserverad gröt!

(Jag är fortfarande lite sur för det där med tidningen, så därför var jag tvungen att kasta ur mig det där med kommunikationerna, även om det är en utsugen debatt redan. Det kändes rätt bra även om det var kort!)

Andra svenska bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: