måndag 13 augusti 2007

Fk 2.0...






...IT-versionen.
Idag har uppdatering skett i hårddisken. Efter att ha loggat in, tömt cacheminnet och deletat efter mig så att ingen annan ska påstå att det finns bromsspår i papperskorgen, går jag in i mappen. Där hälsar jag på mina andra komponenter och analyserar hur de haft det i den nu lagrade semesterfilen.

"Jotack, bra. Fast jag har fått något i en utav mina mikrokomponenter! Det gör att jag hela tiden måste tömma cacheminnet, när det hänger sig där! Det blir ett jäkla rännande mellan mappen och papperskorgen! Det måste vara ett virus som letat sig in medans jag var i semesterfilen! Jag tror jag måste ringa helpdesk för att få en genomgång."

Jaja, tänker jag. Vilken tur att min mikrokomponent klarat sig ivarjefall! Fast min medkomponent har faktiskt haft lite känning i dito, men det har klarat sig.

Efter att ha varit upploggad en stund i programvaran märker jag att min betaversion börjar vänja sig och version 4.3 närmar sig med stormsteg. Jag hör att några av komponenterna tillsammans tankar hem lite mer och loggar upp sig för att bli mer uppdaterade. Till slut kommer det in ett virus och allt hakar upp sig och alla återgår till sina mappar.

Helt plötsligt så visar det sig att trycket på inloggningen i programvaran ökar något enormt! Så en av komponenterna erbjuder sig att koppla upp sig med full gigabyte på samma fil och sätta sig i samma mapp för att hjälpa till så att inte hårddisken på den komponent som arbetar själv ska krascha helt och fullständigt. Gud bevare mig för denna åtgärd. Vilken IT-konsult! Att veta precis vilken åtgärd som behövdes just där och nu! Men dessvärre så lämnar hon sin mapp så det bara blir en komponent kvar och risken är nu att den hårddisken kraschar istället! Vilken tabb! Jaja, den enes lagning den andres krasch...

Efter att ha gått på papperskorgen och deletat efter mig enligt konstens alla regler så loggar jag ut och stänger ner hårddisken, det mesta gigabyten finns nu på Cd. Skärmen får vara på ett tag till för att användas av några ytterligar megabyte innan stängning.
Hursomhelst så känner jag att min inloggning gick efter förväntan. Ingen speciell uppdatering som inte hade kunnat vänta och ingen lång kö för att skriva ut. Helt enter.
Min hårddisk har klarat dagens körning och backupen lagras till imorgon för att återigen koppla upp hårddisken mot kompletterande körningar.

Ha en bra logout och hoppas att escape känns bra tills nästa uppkoppling!

Andra svenska bloggar om: , , ,




Inga kommentarer: