måndag 27 augusti 2007

Ny vecka...

...och därför måndag utav födsel och ohejdad vana.

Det är Rolf och Raoul som har namnsdag idag. Rolf är en nordisk och Raoul en fransk kortform av namnet Rudolf. Namnet är sammansatt av ord med betydelsen "ära" och "varg".

Och.

Det är fortfarande 50 % av besökarna till min hemsida som söker på ordet "sex"...!

(Vad de ska bli besvikna, när de kommer till en moraltant som mig) och mina sidor handlar ju inte om några snaskiga, blöta, sliskiga sexhistorier eller bilder heller för den delen.

"Ingen man har någonsin stuckit handen innanför min kjol för att leta efter mitt lånekort till biblioteket."

Andra svenska bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Jag gillar det du skriver!
Jag har precis flyttat till North Carolina med min man som fick jobb här. Kul att du har satt upp en blogg som jag har hittat. Jag kommer säkert att titta in här i framtiden och kommentera lite. Kanske ska sätta upp min egen blogg sen, man har inte så mycket för sig här ändå när mannen jobbar. Idag kollade jag på nätet efter ett bra namn på vårt kommande andra barn. Jag till att det ska bli ett svenskt namn och hittade en sida om just namn eller svenska namn i alla fall. Har ni några bra tips? Eller tips på hur jag kommer igång med min blogg?

carpediem sa...

Vad kul att du diggar min blogg!
Förslag på hur du kommer igång med din blogg, är: Skriv! Bara skriv, helt enkelt! Det som du i vanliga fall går runt och tänker på kan du istället bara helt enkelt dela med dig av till dina kommande bloggläsare! Det kan gälla religion, dina dagar i USA, händelser som du är med om medans han är på jobbet, vardagens små kryphål och vattenhål som gör livet till vad det är, helt enkelt!
Jag tycker att ett fint flicknamn är: Liv och pojknamn, Rickard.