torsdag 23 augusti 2007

Telefonnummer...

...stämmer inte alltid. Eller så har du fått fel siffror. Eller så knappar du helt enkelt in fel nummer på telefonen du ringer i från.

Ett tänkbart alternativ är ju faktiskt följande:

Du, som kille, träffar en riktig ärta till brutta och vill med henne göra mera. Hon var dessutom inte alls så svår att se på, utan tvärtom rätt lätt att vila ögonen på.

MEN.
Ett stort MEN.

Hon bor inte där du bor utan är bara på semester.

...och här kommer vi till själva kärnan av historien.

Hon ger dig sitt telefonnummer. Tror du. (Din innersta önskan var väl att du fått ett nummer, helt enkelt, snusknummer, jag menar, snuskhummer...) Du får ivarjefall ett telefonnummer. Eller du får rätt telefonnummer men skriver ner det fel. Eller fel telefonnummer som du skriver ner fel.

Eller hur du nu gör. Skitsamma! Något blir ivarje fall fel! Skitfel! Fel, fel, fel, feeeeel nuuuummmmer!

Sandro, jag är skittrött på att du ringer till mig, när somhelst, hursomhelst och från två st olika mobilnr, i flera dagar nu! Jag heter inte LISA och jag känner ingen SANDRO ifrån MALMÖ!!! (Jo, kanske jag hade låtsats heta Lisa om du sa att det var Sandro ifrån Rom...vid närmare eftertanke, så tror jag faktiskt att jag kunnat tänka mig att säga "ja Sandro, vad vill du?)

Jag har slutat att svara nu, vilket resulterar i långa kärleks-och ömhetsbedyranden, på skånska, i min telefonlur när jag ringer 222 för att lyssna av telefonsvararen. Det är nästan lite sorgligt att höra dina romantiska utlägg om ensamhet. Du tycks ha en otrolig förståelse för att hon vill vara själv, vilket du nu tror, eftersom hon (jag, egentligen) inte svarar. Du måste ha gjort något hemskt, Sandro! Jag hör det på din röst när du pratar på din sexiga, skårrande, breda, ååhhh, skånska!

Vad har du gjort, lilla gubben? Hur ska jag få vejta...!!! Fårrrr jau nånsin vejta...!!!! Viem ärrrr deu...?

Andra svenska bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Sandro Pablo, dansare från Malmö. Kanske?