torsdag 30 augusti 2007

En solig...

...dag precis i slutet av augusti har det varit idag. Kallt och soligt. Riktigt höstlikt.

Börjar morgonen med en löprunda och lite stretch, armhävningar och stretch igen. Wow, vilket härligt uppvaknande! Så här skulle det vara varje morgon! Vädermässigt alltså. Det andra kan jag ju påverka själv så det är inga problem. Inte destomindre så är det underbart att springa i kallt solsken och känna hur värmen och svetten sprider sig över min lekamen!

Efter ett arbetsuppehåll i tiden så återvänder jag ut i naturen. Fortfarande sol och en härlig solvarm kyla i luften! Det känns så friskt! Vattnar lite för att sedan återvända hemåt igen. Restaurang eller matlåda? Vi valde restaurang men när vi kom dit så var det så otroligt mycket folk och ett fruktansvärt sorl i lokalen så vi gav faktiskt sjutton i det. Vi köpte matlåda...men vad gör väl det? Det blev lax med kokt potatis och hollandaise-sås. Inte illa ändå för att inte vara hemifrånlagat utan kvantumköklagat. Helt ok! Och så sparade vi ju in en hundring...

....för att nu....

...är det full rulle, toarulle! Hem och kolla nätet efter vinterresa till Teneriffa! Nu ska vi åka 1 vecka, äntligen! Vi har bestämt oss! Fast jag hade bestämt Puerto de la Cruz på norra Teneriffa, men si nähä det tyckte inte herr försäljare i telefon. Då regnar det där i november säger han, så det är bättre att fara till södra Teneriffa. Så det får bli Los Cristianos istället. Vilket hotell det blir har jag inte riktigt bestämt oss för än...fast jag har några på gång. Måste checka av med herr (eller fru för den delen) försäljare först vad han/hon (hän, läste jag om i DN att det ska vara enligt den feministiska tidningen Machos redaktör) säger.

Men det får bli imorgon för kl 19 stänger de försäljningen på Vingnr 0771-995995. Hmmmm, typiskt! Men jag får väl stilla mig, som KarlOskar sa till Kristina när hon sa "KarlOskar, jag tyar inte längre..." i Mobergs Utvandrarna.

"Tid har bara de som inte har åstadkommit något, och därmed har de nått längre än alla andra"

Andra svenska bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: