fredag 7 september 2007

Vardagens små...

...betänkligheter gör sig påminda när jag är ute och springer. Hör här, bara...

Dottern är förkyld, och snyter sig riktigt hårt och rejält:
- Fräääässss, snyt, snyt. Hjälp, lock för örat, jag hör inget, uääh, vad äckligt!
- Svälj! skriker jag för att nå fram.
- Gulp, gulp. Så där ja, nu är jag tillbaka igen!....

eller sonen om äckliga läraren:
- Du ska se, mamma, när hon sträcker ut armen och ska skriva på tavlan. Hon har kortärmad tröja, va, osså har hon inte rakat sig under armarna! Uueehääää! Så äckligt, va, veeeet duuu huuuuur ääääckligt det är....fy f-n vad ääääcckkkliiiigt...

eller läraren till sina elever från andra klass när de kommer till utejympan på fotbollsplan, påbyltade med kläder:
- Om ni tycker att det är kallt, så är det inte det, ska ni veta...
Pedagogiken i sin fulla blomning...

För övrigt så var det en form av jungfrutur på löpet idag, eftersom kommunen har sett till att sätta upp styrkemaskiner runt rundan jag brukar springa. Så idag har jag stärkt armar, mage och ben. En helt suverän lösning för fotfolket som tar sig runt längs vattnet!

Tack för det! En eloge till den goda idén!


Andra svenska bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: