tisdag 4 september 2007

Kommersiellt köpt...

...har jag blivit nu!!!

Ja, inte för kronor och ören så där direkt, men ändå. Jag har gått på ett reklamknep. Som iochförsig gjorde mig lite lack när jag väl fick det hela förklarat för mig.

Så här var det:

Det var en gång...hm, näe, vi tar om det från början...

Sonen införlivade mig igår kväll på telefonen i följande hemlis, att
"mamma, det är ett jättebra erbjudande från ComHem nu när det gäller Tv. Vi kan få tv large nu för 99 kr/mån som annars kostar 299 kr/mån! Då får vi 66 kanaler!Wow, va, eller hur?!"
Vojne, vojne och kastruller och soppraggare, som Kapten Haddock skulle ha sagt (tror jag?!). Oj, oj, vad ska jag skylla på nu då? För inte är det väl så att jag också känner ett sting av medialiskt sug över att, wow, 66 kanaler, nu när hösten kommer med regn och rusk? Näääääe, det gör jag iiiiinnnnttteeee...tror jag. Nej, det måste ligga något lurt bakom detta.
Jag, föräldraförnuftigt: "Jamen, hmmm, det får vi allt kontrollera lite nogrannare på nätet, på hemsidan, så att vi får se vad erbjudandet innebär, innan vi överhuvudtaget tar till oss det här, eller hur C?"
"Ok".

Sagt och gjort. Nu har vi kontrollerat upp det. Och mycket riktigt. Det fiiiiiinns en hake.

Vi som nu har Tv small för futtiga 29 kr/månad (snåljåp?) kan uppgradera oss till Tv large. Vi får "prova-på-månader" 3 st.
Eftersom jag är så otroligt dum och inte förstår kommersiella knep, så tror jag ju att, ja efter tre månader så kan jag säga, att ja, näe, det var inget bra det här med Tv large, så nu när jag provat på i 3 månader så vill jag återgå till Tv small som jag hade förut.

Men tji, långnäsa, platt fall, tjena, kiss-i-rumpan-läge.

Det gååååår inte. Du kan byta till Tv medium 8 favoriter för 159 kr/månad eller Tv medium för 199 kr/månad, om du vill. Men inte gå tillbaka till billiga, jåpiga, Tv small. Nananananana, långnäsa!

Men, försvarar jag mig till kundtjänstens stackars äldre (!) dam, då är det ju ingen prövotid om jag inte kan återgå till mitt gamla abonnemang, ju?!
Näe, det höll hon ju med om. Om du väntar ett tag så ska jag kontrollera med en av mina kollegor här. Sagt och gjort. Jag väntar, tut-tut, tut-tut, tut-tut, o s v en stund....
Jaa, kvittrar det i telefonen. Det är som vi tidigare har sagt. Du kan bara byta tillbaka till Tv medium (o s v).
Då är det ju falsk marknadsföring, för så förstår ju inte jag det som kund, eller hur?
Joooo, det håller jag med om. Meeeen, jaa....så här är det!
Ja, tack och hej då, då vet jag ivarje fall hur det ligger till!

Sa jag, och så gick jag lik förbannat in och valde Tv large-erbjudandet på hemsidan!

Köpt! Köpt, helt enkelt!

Men det var det värt. För sonen gav mig en puss på kinden. Och kram på kroppen. Det är värt allt.

Finns det inga fler abonnemang att beställa.....?!

Hur som helst, så har jag och dottern nu tittat på en av de nyvunna kanalerna, DiscoveryChannel. Nu vet vi båda hur tvål tillverkas. Och förpackas. Och ser ut när den är färdig för leverans ut i butik.

Vv, eller....?


Andra svenska bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: