söndag 4 november 2007

Simma lugnt...

...i Eriksdalsbadet mellan kl 11 - 14.30. Därefter så kan det bli trångt.

Det vet vi eftersom vi alltid anländer vid ca 11.30 och stannar där i ca 3 timmar. Ja, inte jag alltså. Jag simmar i dryga timmen, men killarna, de är i så länge det går. En kort fikapaus och sedan är de i igen för att suga ur den sista minuten i vattnet!

För första gången idag har jag faktiskt haft simglasögon i vattnet. Ja, det är ju tokigt att jag inte har kommit på det tidigare. När jag crawlar och simmar bröstsim så går det ju betydligt enklare med ett par simglasögon, eftersom du då slipper det obehagliga kloret för ögonen. En helt ny upplevelse, faktiskt! Det får hädanefter bli min melodi.

När jag har simmat färdigt går jag in och tvättar av mig, bastar en stund och duschar sedan en gång till samt tvättar håret. Därefter gör jag mig iordning. Ja, du vet, torkar håret, bättrar på den övriga, kroppsliga finishen, så att den håller sig len och mjuk och inte skrynklar till sig i onödan. Fluffar barret och så där. Det går faktiskt rätt så fort. Tro inte något annat.

Därefter går jag ut och dricker kaffe och äter medhavd macka, risifrutti och vad det nu är jag packat ner. Sedan sätter jag mig och läser en bok vid bassängen. Under tiden så badar killarna, eftersom de hinner en liten stund till. Sedan kommer de och fikar och badar till sist en snutt till. Idag blev det lite för länge, så vi missade vårt tåg. Vi blev tvungna att vänta en timme till nästa tåg. Men vad gör det om hundra år. En promenix till södra station, Swedenborgsgatan, så var det kirrat. Gratisresa. Tackar vi inte nej till.

Nä, nu kommer vi somna ovaggade ikväll. För ett bad med bastu och en avslutande, lugn, soft promenad gör susen. Pröva själv, så får du se!

Simma lugnt!

Andra svenska bloggar om: ,

Inga kommentarer: