söndag 6 januari 2008

Trettondagen....

...och söndag och grått och snöigt och blåsigt. Jag funderar på om jag hinner en runda i friska luften före det att vi är bortbjudna på fika? Jo, det hinner jag.

Hmmm. Låneböckerna, ja...sista dagen i morgon. Måste lämna dem idag. Har inte påbörjat vare sig P D James eller Håkan Nesser. Fram till i november läste jag otroligt mycket, nästan 2 böcker i veckan, deckare. Nu är det en period där jag faktiskt inte läst en enda bok. Så min prenumeration på pocketböcker dimper ner i brevlådan och får sparas tills läsandan dyker på igen.
För övrigt så är det deckare som gäller för mig, just nu. Fast jag funderar på att läsa Henning Mankells "Italienska skor". Handlingen verkar intressant. Och han skriver bra också. Ja, kanske att jag påbörjar den ikväll, istället för korsordet som varit stadigt de senaste kvällarna.

Nytt år, helgerna är över och mer normala arbetsveckor börjar igen. På måndag är det World Class och träning som gäller. Pulsbaserad. Efter jobbet. Spinning. Ah, äntligen ordentlig träning på en schysst klubb.

Skolan börjar för barnen på onsdag. Nu blir det hårdkörning för dottern, enligt henne själv. Kul!

Sonen är mer sordinerad. Han berättar att det är lite tråkigt, eftersom han och några till i klassen gärna hamnar lite före de andra. Just det är ju inte tråkigt, utan det är det som de får göra under tiden, tills de andra hinner ifatt. Det blir mycket samma sak istället, vilket ju tråkar ut. Hans förslag är att de kan få göra något nyttigt, som att t ex göra färdigt i de ämnen som det kanske saknas någonting. För de är ju inte så att de ligger först i allt. Men tji, de får de inte för läraren. Vi får väl ta ett snack med kf/mentor för att lösa det upplevda problemet.

Ha en riktigt skön söndag och början på den nya veckan! Det ska jag ha!

Andra svenska bloggar om: , ,

Inga kommentarer: