onsdag 9 januari 2008

Hanne Kjöller...

...är fortfarande fast besluten att inte förlora fotfästet genom att erkänna sitt klavertramp!

Hon har nu i sin konversation via e-post till mig påbörjat en inblandning av utbrändhet. Vilket påvisar hennes sorti från den ursprungliga diskussionen.

För mig är utbrändhet ett moderord som journalister ( med dålig verklighetsförankring samt brist på förmåga till holistisk syn) fastnat vid för att, som i Hannes fall, förstärka statusen på sin egen problematik, t ex fetma, på bekostnad av någon annans situation.

Jag ser framemot en fördjupad beskrivning av vad det är hon egentligen menar. Om hon kommer att lyckas ta sig ur debatten med hedern i behåll. Jag ska göra vad jag kan för att synliggöra hennes snäva, omänskliga och typiskt journalistiskt uttryckta åsikt. Hennes inlägg börjar mer och mer likna en förlängd arm av hennes desperata, problematiska och framförallt privata rop på självhävdelse. Vilket aldrig kan sluta med saklig kunskap utan snarare med subjektiv bedömning och ett avslöjande om en vilja att framhäva sig själv i stället för en konstruktiv dialog.

...eller vad är det U2 sjunger i "Hallelujah here she comes"...

"I see you're dressed to kill
I know I can't wait until
Hallelujah...here she comes"


Andra svenska bloggar om:

Inga kommentarer: