måndag 3 december 2007

Nu är det 21 dagar...

...kvar till julafton! Och ingen dag tills den nya arbetsplatsen ska beträdas!


I morgon är det nämligen den första dagen på den nya arbetsplatsen! Det känns bra! Jag känner mig nyfiken och förväntansfull! Var ska jag sitta? Hur ser det ut? Vilka är alla mina nya arbetskamrater? Hur ser den nya stora dataskärmen ut? Kommer alla nya program att fungera? Kort sagt, blir allt som jag förväntar mig?!

Ja, jag tror det!

Kommer tåget att gå som det ska, verkar bli mitt största problem, faktiskt. Hoppas att inte vintern blir allt för kall och djävlig så det blir bussåkande. Det klarar nämligen inte min mage. Jag blir illamående. Inte trevligt.

För övrigt så har ju semestern varit helt förträfflig! Så med lite solbränna och semesterlunken kvar i benen har jag pendlat några dagar in till stora staden för lite utbildning och information inför det nya jobbet.
Jag har till och med bakat lite lussebullar, dock utan saffran...detta beroende på att det ju var det första saffransbaket för i år och det tenderar att alltid bli utan saffran i "saffrans"bullarna eftersom att kön i kassan alltid är så lååång, så när du är framme har du glöööömt att det var ju också saffran du skulle ha...
....sååååå
du vet när inte den riktiga julhandeln har kommit igång ännu...
det är när inte skylten hos kassörskan har kommit upp ännu:
"glöm inte att köpa saffran"

Tjingeling, tills nästa gång, och lycka till med saffransbaket och julstöket!



Andra svenska bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Saffransbak blir det snart. Måste ha lussekatter att bjuda koreaner och kanadicker och taiwaneser på till glöggen på julaftonen. Så det får bli glöggkok också. Och kanske julskinka om vi hart lust och ork att leta reda på det. Svårt här i Taiwan.

Nytt jobb. I stan, då, eller?