onsdag 12 december 2007

Ett uttryck...

...av missnöje visar Inger Efraimsson när hon nu avgår från regeringsuppdraget som ordförande för Försäkringskassan, läser jag i DN. Hon anser att hon inte kan vara lojal p g a regeringens rehab-politik. Detta när det är en dryg vecka kvar tills Socialstyrelsen ska presentera sin syn på densamma.

Äntligen någon som stampar foten i golvet, slår näven i bordet och TYDLIGT visar sitt missnöje med det som visat sig vara en gråzon empiriskt sett hos de ansvariga. Ett kompetent nej är nämligen vad som behövs för att väcka både debatt och öppna ögonen för verklighetens svårigheter i en ekonomiskt pådyvlad åtstramningssituation. BLANDA INTE IHOP VERKLIGA BEHOV MED EKONOMI!!! Det är två olika saker.

Vad kommer att presenteras av Socialstyrelsen?!


Nåväl, idag ska vi fixa lånet på lägenheten. Känns bra att veta att den är "min". Visserligen en sanning med modifikation eftersom den står i säkerhet till lånet. Jag kommer ivarje fall att betala till mig själv nu samt områdets väl och ve. Det känns jättebra. Styrelsen verkar dessutom vara av god kaliber.
Ikväll är det skolans luciafirande på Kulturskolan. Dottern ska sjunga. Spännande, för hon är duktig! Det ser jag framemot!

Trevlig lucia till er alla som tjyvstartar!


Andra svenska bloggar om: , ,

Inga kommentarer: