torsdag 6 december 2007

En dag som...

...alla andra, skulle denna dag kunna liknas vid om vardagen känns likgiltig! Fast det är den inte så därför så tycker jag inte att denna dag har varit lik någon annan dag, jag varit med om. Vi har nämligen varit på banken och förhört oss lite om lägenheten som jag ska köpa loss till bostadsrätt. Det har jag längtat efter, så därför var det en annorlunda dag i dag.

Jag har också varit ledig för att i morgon återgå till mitt nya arbete, igen. Återhämtning ska tas innan det är för sent och därför kan bli dubbelt så långt som annars. Därför kommer jag att återhämta mig några dagar/vecka, vilket känns annorlunda men är en sensitiv åtgärd för att hinna reflektera i vardagen innan den gått upp i rök, för att uttrycka sig lite mystifikt. Och det gör vi ju alla ibland, om vi inte VILL vara tydliga. Och det vill jag inte alltid.

Så, imorgon är det fredag och helg igen. Då blir det lite julklappsfixa i hemlighet. Och andra advent är det också.

Nä, nu blir det lite kvällsdona innan sängdags.

Tjing, till nästa gång!

Andra svenska bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: